Czy wiesz, że ... ?

W Polsce rocznie zużywa się 400 milionów aluminiowych puszek, które można powtórnie przetworzyć oraz wykorzystać i to nieskończenie wiele razy. Sześć puszek ze złomu to oszczędność energii równej spaleniu jednego litra paliwa.

Podaj stan licznika

podaj stan wodomierza


recykling

 

TELEFON ALARMOWY
WODA-KANALIZACJA
518 011 574

 

Siedziba firmy:
017 242 00 78
017 242 67 00
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek
7:00 - 15:00
Kasa czynna:
7:00 - 15:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Wymiana wodomierzy

Szanowni Mieszkańcy Gminy Leżajsk!



Spółka Stare Miasto-Park informuje, iż w miesiącu kwietniu b.r. kończy akcję wymiany wodomierzy u swoich odbiorców na terenie Gminy Leżajsk. U większości odbiorców stare wodomierze zostały już wymienione na nowe, z ważną datą legalizacyjną. Dziękujemy właścicielom nieruchomości za przychylność oraz udostępnienie pomieszczeń.

W związku z licznymi sygnałami ze strony naszych odbiorców, dotyczącymi przypadków zwiększonego zużycia wody pojawiającego się z chwilą montażu nowego wodomierza podajemy kilka ważnych informacji.

Pojawiające się zwiększone zużycie wody po wymianie wodomierza na nowy czy też zaobserwowana praca liczydła pomiarowego w przypadku zamkniętych wszystkich zaworów przy punktach czerpalnych wody może wskazywać i sugerować nieszczelności oraz przecieki na wewnętrznej instalacji wodociągowej wewnątrz budynku. Mogą to być drobne przecieki typu kapiące krany czy nieszczelne spłuczki toalet. Nawet niewielki wyciek wody w okresie dłuższego czasu może powodować wzrost zużycia wody wykazany na wodomierzu. Montowane przez nas urządzenia są bardzo czułe i reagują na każdy najmniejszy nawet pobór wody. Prosimy zatem o baczniejsze zwrócenie uwagi na stan techniczny oraz szczelność wewnętrznej instalacji wodociągowej.

Prawidłową prace wodomierza zakłócają również niefachowo zainstalowane urządzenia na wewnętrznej instalacji. Typowym przykładem są wymienniki ciepła, w których zbiera się powietrze a w wyniku jego sprężania i rozprężania wymuszane jest cofanie wody z wewnętrznej instalacji do sieci poprzez wodomierz, zakłócając prace liczydła. Aby temu zaradzić prosimy o montowanie oraz eksploatację urządzeń zgodnie z ich instrukcjami. Wskazane jest również, aby prace montażowe wykonywane były przez wyspecjalizowane firmy gwarantujące dobrą jakość, poprawny montaż oraz działanie zainstalowanych urządzeń. W powyższych przypadkach zakłóceń pracy wodomierza niezbędnym jest montaż zaworu zwrotnego zapobiegającemu cofaniu się wody. Wszystkie te urządzenia należy regularnie odpowietrzać zgodnie z instrukcją obsługi.

Należy pamiętać również, iż wewnętrzna instalacja wodociągowa wymaga okresowych przeglądów. Brak dbałości o stan techniczny poszczególnych elementów wchodzących w jej skład w dłuższym okresie używalności będzie powodował zatykanie kranów oraz spadek ciśnienia poprzez zarośnięte filtry i perlatory.

Zwracamy również uwagę na prawidłowy odczyt wodomierza przy podawaniu jego stanu. Niejednokrotnie zdarza się też, że odbiorcy błędnie go odczytują co utrudnia wystawienie faktury. W związku z tym informujemy, że należy odczytywać i podawać tylko czarne cyfry zakreślone czerwonym kolorem na zdjęciu poniżej /pełne metry/.

 

Informujemy ponadto mieszkańców miejscowości Dębno, iż wymiana wodomierzy realizowana będzie łącznie z inwestycją przebudowy i modernizacji sieci wodociągowej. Termin rozpoczęcia inwestycji planowany jest w II kwartale 2014 r.

 

Prosimy właścicieli u których do chwili obecnej nie udało się dokonać wymiany z powodu utrudnień z dostępem do wodomierza /nieobecności w domu/ o kontakt pod numerem telefonu: 518 011 571 lub 0-17 242 00 78 wew. 27 celem uzgodnienia dogodnego terminu wymiany.

Liczba Gości 2